Primers resultats sobre l'estudi de les poblacions més meridionals de liró gris (Glis glis) de la Península Ibèrica

Recentment, l'equip de recerca en petits mamífers del Museu de Ciències Naturals de Granollers en col·laboració amb el CREAF, ha publicat a la revista Animal Biology, el primer treball sobre l'estudi del liró gris i de les poblacions més meridionals de la Península Ibèrica d'aquesta espècie situades a la serralada litoral (Montnegre) i prelitoral (Montseny) catalanes.

Aquest és el primer treball que es publica sobre l'estudi d'aquesta espècie a Catalunya en una revista d'impacte internacional. L'article mostra els primers resultats sobre l'estudi comparatiu entre la població de liró gris del Montnegre (població més meridional de la Península Ibèrica) i la més propera a aquesta situada al Montseny. El treball és fruit de 9 anys de dades (2007-2015) obtingudes mitjançant un seguiment específic i estandarditzat de mostreig de l'espècie en aquests espais naturals (amb el recolzament de la Diputació de Barcelona). Aquest article posa de manifest l'existència d'un biaix cap a mascles en la sex ratio de les cries en la població del Montnegre respecte a la del Montseny, un fet que pot relacionar-se amb els possibles efectes que pot tenir l'aïllament geogràfic que pateix aquesta població. La recollida de noves dades en el propers anys ha de permetre confirmar aquests resultats prou interessants, i a la vegada aprofundir més sobre el coneixement d'aquestes poblacions tant peculiars i úniques que cal conservar.