Resultats positius del projecte de reintroducció del tritó del Montseny

La estratègia de conservació del tritó del Montseny ha donat el passat 2015 una dada per l'optimisme. El programa de seguiment que s'efectua des l'Àrea d'Herpetologia del Museu de Ciències Naturals de Granollers i el Centre de Recuperació de Fauna de Torreferrussa ha permès identificar 5 individus, ara adults, que van ser alliberats el 2010 i el 2011 en estat de larva, procedents del Centre de Recuperació de Fauna de Torreferrussa. La condició corporal, caràcters sexuals i salud dels exemplars es idònia segons l'observat en les poblacions d'origen natural. Aquests resultats indiquen que s'ha establert una petita nova població en un indret on no hi era, augmentant així l'àrea de distribució de l'espècie. Tenint en compte la forta sequera que ha afectat el Montseny enguany, els individus han mostrat una important capacitat d'adaptació.