Resum de la Segona Trobada de col·laboradors del SEMICE

El passat dissabte dia 24 de maig es va celebrar la 2ª Trobada dels Col·laboradors del projecte de SEguiment de MIcromamífers Comuns d’Espanya (SEMICE) a les noves instal·lacions del Museu de Ciències Naturals de Granollers.

La jornada, que va comptar amb l’assistència de 17 col·laboradors, es va desenvolupar durant el matí (10-14 h), i va tractar de diversos temes relacionats amb el seguiment dels petits mamífers.  La organització i les ponències van anar a càrrec dels coordinadors del projecte (Alfons Raspall i Ignasi Torre), i el conservador del Museu (Toni Arrizabalaga).

Les primeres sessions es van dur a terme a la sala d’actes del nou edifici, on es van presentar els resultats del projecte durant els primers sis anys de funcionament (2008-2013), es va introduir la importancia de la divulgació associada al projecte, i es va fer un repàs exhaustiu de la metodología i de les claus per la identificació de les espècies.

La trobada va finalitzar amb una sessió pràctica de determinació específica a partir de pells i cranis dipositats en la col·lecció del museu. Durant la tarda, es va realizar una visita a les noves instal·lacions del museu, visitant les sales on es guarden les col·leccions, i gaudint d’una sessió final al planetari.