Retrobament de la rata cellarda (Eliomys quercinus) a la Xarxa de Parcs Naturals

Tot i que es tracta d’una espècie present a tots els parcs de la XPN, la rata cellarda es considera una raresa a l’entorn de Barcelona molt probablement a causa de la manca d’hàbitats adients i del possible increment de la depredació a què es trobarien sotmeses les seves reduïdes poblacions.

Des que es va iniciar el seguiment de petits mamífers SEMICE l’any 2008, la rata cellarda ha estat absent de totes les estacions de trampeig situades a la Xarxa de Parcs Naturals en què es desenvolupa, amb un total de 24 estacions a set parcs. Això ha canviat aquesta primavera, amb la sorprenent captura de tres individus diferents a la màquia de la Muntada, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Llegir notícia a L'Informatiu dels Parcs