Una joia de l’ornitologia

Hem iniciat la digitalització d’algunes de les obres més rellevants del fons de la biblioteca. En aquest moment podeu gaudir de l’obra Historia Naturalis de Avibus de Johannes Jonstonus editada el 1657. Aquesta obra prové del fons bibliogràfic de Frederic Travé Alfonso. Aquesta obra és una de les ornitologies més importants de la seva època i amb unes il·lustracions que ens permeten identificar perfectament moltes de les espècies representades.

Frederic Travé, advocat de formació, va presidir la delegació de la IBM a Catalunya, membre fundador de la SEO (Sociedad Española de Ornitologia) i dinamitzador de l’ornitologia a Catalunya, al llarg de la seva vida va recollir una important biblioteca especialitzada en els ocells amb més de 2.000 títols. La seva muller Maria Antònia Maristany Ibarra (+Cubelles 2011) va fer donació de la seva biblioteca i de la col•lecció del seu museu al Museu de Ciències Naturals de Granollers.