Validació de la metodologia SEMICE en una revista científica internacional

El projecte SEMICE (Seguiment de petits mamífers comuns) es va iniciar a la Xarxa de Parcs Naturals (DiBa) el 2008 i porta funcionant ininterrompudament des d'aleshores. La revista alemanya "Mammalian Biology" recull els resultats per una vintena d'estacions situades principalment a la província de Barcelona en el període 2008-2015. L'anàlisi de les dades ha permès validar la metodologia SEMICE, posant de manifest una relació òptima entre esforç de mostreig i rendiment. L'us de parcel·les petites (36 paranys) de baixa densitat (un parany per punt), operatives en curts períodes de temps (3 díes), representa una forma senzilla de monitoritzar les poblacions de petits mamífers en entorns mediterranis. Les espècies monitoritzades són aquelles més comunes i amb alta detectabilitat amb el métode utilitzat (paranys Sherman i Longworth en posicions alternes), fet que permet obtenir dades sense biaixos a l'hora de determinar els canvis en la seva distribució i abundància. Les dues espècies de rosegadors més freqüents són les que mostren tendències regressives més pronunciades: el ratolí de bosc (Apodemus sylvaticus) i el ratolí de camp Mediterrani (Mus spretus).