16.05.2012

Xerrada sobre el cicle migratori de la papallona dels cards, Vanessa cardui

Lepidòpters

El dimarts 22 de maig, a les 19 h, tindrà lloc al Museu de Granollers-Ciències Naturals la xerrada:

El cicle migratori de la papallona migradora dels cards, Vanessa cardui: estat actual dels coneixements

a càrrec de Constantí Stefanescu. Aquesta xerrada l'organitza conjuntament el Museu de Granollers-Ciències Naturals i la Societat Catalana de Lepidopterologia, i correspon a 172 sessió científica d'aquesta societat.

L'espectacular migració de Vanessa cardui que va tenir lloc a Europa l'any 2009, va permetre recollir moltíssimes dades a través d'una xarxa d'observadors a tot el continent. En els darrers anys hem estat processant tota aquesta informació que, combinada amb dades de radars entomològics, defineix, per primer cop, un model migratori coherent de l'espècie al Paleàrtic occidental i a l'Africa subsahariana. En aquesta xerrada s'explicaran els principals avanços en l'estudi de la migració d'aquesta papallona, i també s'incidirà en aquells aspectes que encara requereixen de treball addicional.

Us hi esperem!