Conferència: Bombolles de sabó i geometria

• 19 Febrer 2015
  • tipus: ACTIVITAT
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

A càrrec d’Antoni Aubanell professor de didàctica de les Matemàtiques i membre del MMACA.
Tothom ha jugat alguna vegada amb bombolles de sabó! Tot sembla molt simple, però darrera aquestes innocents i divertides figures s’hi amaga un formidable entramat matemàtic que intentarem explorar mitjançant un conjunt d’activitats en les que convergiran, per un costat, components recreatius, lúdics, divertits, que tenen un gran efecte motivador  i, per l’altre, la constatació de les possibilitats que ofereix la matemàtica per explicar, descriure i predir fenòmens naturals.

L'experiència que presentarem "Geometria amb bombolles de sabó" va rebre un primer premi europeu a la convenció Science on Stage que va tenir lloc a la seu de la ESA (European Spatial Agency) a Noordwijk (Holanda) a l'any 2002. Precisament aquest és el poble on està enterrada Maria Montessori.

Antoni Aubanell: Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona. Al llarg de 30 anys com a professor de Matemàtiques, i concretament ara a l'Institut Sa Palomera de Blanes amb un parèntesi de tres anys a l’Institut Coll de Rodés de Lloret de Mar, i col·laborador actiu amb les activitats que organitza el Creamat (Centre de Recursos per Ensenyar i Aprendre Matemàtiques). Professor de Didàctica de les Matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona. És membre del MMACA.