Conferència: Carrera Espacial a la Lluna: un salt de gegant

• tipus: ACTIVITAT
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat
Atenció!! Aquesta activitat ha estat anul·lada amb motiu de la vaga general convocada pel proper divendres 18 d'octubre. Disculpeu les molèsties.

Conferència "Carrera Espacial a la Lluna: un salt de gegant" a càrrec de Carlos González Pintado, cap d’operacions i director adjunt del complex de comunicacions de la NASA a Madrid. Medalla NASA al servei públic excepcional. Fou l’enginyer que va captar la primera comunicació que va confirmar l’allunatge i el va transmetre a la NASA d’Estats Units d’Amèrica.

La carrera espacial va tenir el seu inici quan l’URSS, el 1957, va posar en  òrbita el primer satèl·lit artificial amb l’inesperat llançament del Sputnik 1.

Els EE.UU., alertats de l’avantatge en l’exploració espacial que això significava, van intentar demostrar al món el seu poder tecnològic i econòmic mitjançant un programa espacial que culminava amb l’arribada d’un astronauta a la superfície de la Lluna i el seu retorn a la Terra sa i estalvi.

El projecte Apollo va complir amb la finalitat del programa quan el XI va aconseguir els fins previstos.

Aquest any es compleix el cinquantè aniversari d’aquesta gesta.

.