Què mengem avui? - Ada Parellada & Agnès Villamor

• tipus: EXPOSICIÓ TEMPORAL
  • tarifa: GRATUÏTA
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers

Alimentar-se és un malabarisme !!

La cuinera Ada Parellada i l'antropòloga Agnès Villamor, ens fa reflexionar sobre els hàbits alimentaris propis, entenent que no només afecten al nostre organisme sinó també a l'entorn on vivim i al planeta.

L'exposició "Què mengem avui?", aborda els aspectes culturals de l'alimentació i respon a la pregunta: Perquè mengem el que mengem?

Una pregunta senzilla amb resposta complexíssima perquè la nostra tria no és casual, és el resultat d'un cúmul de factors personals i mediambientals que van sedimentant en la nostra memòria -allò que anomenem cultura-. Menjar és un fet sovint poc reflexionat donada la seva quotidianitat. Amb el discurs museològic mostrem que el que mengem és una pràctica que depèn d'allò que anomenem natura. Alhora incorporem la dimensió del patrimoni etnològic en un museu de ciències naturals.

Tothom vol menjar cada dia. Però com és que tots ho fem diferent? El que mengem és resultat del que tenim a l'abast, del que ens han explicat que és bo i dolent, del que sabem preparar... El que triem per menjar té efectes més enllà del plat o de satisfer la gana del moment. Té efectes en tota la nostra vida i la vida del que ens envolta. Els aliments comencen al camp i acaben en el record passant pels fogons.

L'exposició estarà sempre acompanyada d’activitats (tallers, xerrades, mostres de cuina, gestió de malbaratament alimentari, etc.) i va dirigida a un públic familiar.  L’exposició s'estructura en nou àmbits diferenciats d'aspectes relatius a la cultura, tanmateix la relació que tenim amb allò que entenem com a natura també hi és present. Aquesta concepció es representarà dins una llar, en la que cada àmbit correspondrà a una estança a la qual s'atorgarà una significació. Amb aquesta museografia es pretén que el visitant visqui de manera propera els continguts teòrics.

Díptic de l'exposició - Què mengem avui?

Nota de premsa

Contenido exposición (versión en castellano)

RECULL DE PREMSA

PROGRAMA DE VISITES GUIADES

Properament, noves sessions de VISITES GUIADES. Dates encara per determinar.

Subscriviu-te al nostre butlletí electrònic i segueix-nos a les xarxes socials per estar al dia de totes les activitats.

PATROCINADORS I COL·LABORADORS