Flors de l'Alta Vall del Ter

• tipus: EXPOSICIÓ TEMPORAL
  • Sala d'exposicions de l'Agrupació Excursionista de Granollers

Fotografies de Pere Barnola

L’exposició “Plantes de l’Alta Vall del Ter” es una petita representació de la flora d’aquesta vall dels Pirineus Orientals realitzada pel botànic celoní Pere Barnola.

A l’hora d’escollir les plantes no solsament s’ha tingut en compte la qualitat fotogràfica si no que representessin a grans trets els tres estatges de vegetació que hi podem trobar a la vall: El montà, on hi predominen els boscos de caducifolis que comença al 1000 metres i s’enlaira fins els 1700 metres, el subalpí dominat pel bosc de pi negre  fins els 2100-2200 metres i l’ estatge alpí cobert pel prats d’alta muntanya que s’enlaira fins els cims de Bastiments, Pic de la Dona o el Grà de Fajol.

Entre les 51 fotografies exposades hi podem veure espècies endèmiques dels Pirineus o amb una àrea de dispersió molt restringida.

Hi son representades les comunitats vegetals més importants de la vall com son: els boscos de pi negre, les pastures  d’alta muntanya, els matollars i landes, la vegetació de rierols i molleres, es formacions megafòrbiques, la vegetació de les roques, la vegetació de les tarteres i la vegetació ruderal.

Produïda per Consorci Ripollès Desenvolupament