La Lluna, Mart, Saturn i més... al cel de maig. Dia Mundial dels Parcs Naturals

• 25 Maig 2012
  • tipus: ACTIVITAT
  • FAMILIAR
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers (edifici La Tela)
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

Començarem per observar la Lluna en quart creixent amb els cràters i muntanes ben visibles i contrastades. És bellíssima amb el telescopi.
Després observarem Mart, d'un color ataronjat amb un disc molt petit per la seva llunyania, fins hi tot a gran augment. Tot i així és molt atractiu amb el telescopi.
A Virgo hi trobarem Saturn, el més brillant, amb els anells ben visibles a partir de 50 augments. La imatge de Saturn és molt gratificant.
Si ens endinsem molt més enllà del nostre sistema solar (cel profund), a ull nu contemplarem les belles constel•lacions de l'Óssa Major, l'Óssa Menor, el Dragó, Hèrcules, la Lira i el Cigne en molt bones condicions.
A ponent, el Cotxer (Auriga), els Bessons, el Cranc i Perseus i Cassiopea ja a prop de  l'horitzó. En direcció sud en veurem de molt extenses, en general poc brillants, llevat del Lleó i el Bover (Bootes), molt destacades.
En algunes d'elles, amb prismàtics i telescopi hi trobarem objectes molt interessants.
Data: divendres 25 de maig de 2012. Dia Mundial dels Parcs Naturals

Lloc i hora de trobada: a les 9 del vespre al Museu de Ciències Naturals de Granollers, la Tela.
Cal portar calçat còmode, roba d’abric, sopar i begudes calentes. Qui tingui prismàtics o/i telescopi, que els porti; les llanternes han de ser de poca potència. Sortida nocturna al Corredor; tornada cap a dos quarts de dotze.
Sortida guiada per Domènec Barbany (astrònom de l’Agrupació Astronòmica de Sabadell)

L'organització informa que totes les sortides i els tallers tenen les places limitades. Inscripcions obertes un mes abans de la data de la sortida. Inscripció ON LINE: Oficina d'atenció al ciutadà