Ponència: L’estudi dels ratpenats al Museu de Ciències Naturals de Granollers a càrrec de Carles Flaquer

• del 05 Desembre 2019 al 04 Desembre 2019
  • tipus: ACTIVITAT
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

El Museu de Ciències Naturals de Granollers va començar els estudis sobre ratpenats (quiròpters) els anys noranta. L’increment del nombre de projectes de recerca va donar lloc, uns anys després, a la creació de l’Àrea d’Investigació de Quiròpters, que actualment porta a terme estudis dels ratpenats tant en l’àmbit català com espanyol, europeu i també en altres continents (per exemple a Brasil, Madagascar i Xina).

Aquesta ponència pretén explicar perquè és important l’estudi dels ratpenats i les línies d’investigació centrals de l’Àrea de Quiròpters. També vol explicar l’organització de la recerca i la gestió del creixent nombre de projectes i d’estudiants de diversos països que venen a fer el doctorat a Granollers, així com la integració d’aquesta tasca d’investigació amb l’educació, la difusió de la recerca i la participació ciutadana, amb exemples com ara la “Nit dels ratpenats” o el portal web www.ratpenats.org.

Carles Flaquer (Granollers, 1972) és doctor en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i actualment és el coordinador de l’Àrea d’Investigació de Quiròpters del Museu de Ciències Naturals de Granollers, l’equip de la qual gestiona la xarxa de seguiment de ratpenats. Ha publicat desenes d’articles científics d’abast nacional i internacional i, entre els seus llibres, destaca Ratpenats de Catalunya. Guia de Camp (Brau Edicions, 2013). Ha estat president de la Sociedad Española para la Conservación y el Estudio de los Murcielagos (2009-2013) i ha format part de quatre projectes del Plan Nacional de Excelencia (2008-2019) sobre l’estudi dels quiròpters. Actualment és membre del grup de científics de seguiment de ratpenats europeus CLIMBATS inclòs als ajuts European Cooperation in Science & Technology COST Actions (2019-2022).

.