Projecció al Planetari: La Gran Conjunció de Júpiter i Saturn

• tipus: ACTIVITAT
  • FAMILIAR
  • tarifa: GRATUÏTA
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers (Escoles)
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

La projecció de planetari comença al migdia de l’1 de desembre, al terrat del Museu. Quan comença a fer-se de nit es veuen dos punts a ponent, un més brillant que l’altre. Són Júpiter i Saturn, que cada dia es van aproximant l’un a l’altre, fins que el 21 semblaran fondre’s en un sol punt. En veritat un no eclipsarà a l’altre. Ampliant la imatge com si miréssim a través d’un telescopi a 100 augments, els veurem separats. Aquestes conjuncions entre els dos majors planetes del Sistema Solar s’anomenen Grans Conjuncions, i es repeteixen cada 20 anys. La d’enguany és la més favorable des de l’any 1623 i no tornarà a haver una de semblant fins l’any 2080.

Les nits del 20 i 21 de desembre la Lluna creixent estarà situada a mig camí entre la parella de planetes gegants i Mart.

Aprofitant que parlem de Júpiter i Saturn, anem a visitar-los. Així també comprovarem que en realitat estan molt separats l’un de l’altre. La conjunció que veiem des de la Terra és simplement un efecte de perspectiva.

Primer farem parada a Júpiter i després continuarem cap a Saturn. En acabat, tornarem cap a la Terra, que l’haurem de buscar molt a la vora del Sol.

PROJECCIÓ ELS DIES:
  • Dissabte 12 de desembre - de 16 h a 19 h, cada 10 minuts, de manera continuada
  • Diumenge 13 de desembre - de 11 h a 13 h, cada 10 minuts, de manera continuada
  • Diumenge 20 de desembre - de 11 h a 13 h, cada 10 minuts, de manera continuada

No cal inscripció prèvia.

ENTRADA LLIURE, NO CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA
Aforament limitat a un grup familiar, cada 10 minuts.
Projecció de 5 minuts.

Dirigit a tots els públics

Més informació a reserves@museugranollersciencies.org.