Rafael Patxot, mecenes, científic..., l'home

• del 27 Agost 2015 al 10 Octubre 2015
  • tipus: EXPOSICIÓ TEMPORAL
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers

L'exposició Rafael Patxot, Mecenes, científic... l'home és una exposició itinerant vers la figura de Rafael Patxot i la seva obra multidisciplinar.

Rafael Patxot (Sant Feliu de Guíxols, 1872- Ginebra,1964) va ser, segons el seu biògraf Joaquim Maluquer, “una figura única, singular i irrepetible del nostre panorama científic, cultural i patriòtic. Fou, en primer lloc, astrònom, i, sobretot, meteoròleg, havent contribuït decisivament al desplegament de la ciència del clima a Catalunya. Però l’actuació més destacada de Patxot – i per la qual és recordat – fou el mecenatge a favor de la nostra cultura”.

L'exposició, comissariada per Manel Castellet (IEC) i Jordi Soler (Diputació de Barcelona), conté un àmbit dedicat a la personalitat i el llegat d'en Patxot i també conté obres i instal·lacions d'artistes que reinterpreten l'univers Patxot: Ana Garcia-Pineda, Roc Parés i Burgués, Jaume Pitarch, Job Ramos i Carles Santos.