Sota les zones polars. Una conversa amb Marta Estrada i Raúl Alaejos

• tipus: ACTIVITAT
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers
SESSIONS I RESERVES
Carregant sessions, espera si us plau...
- Les reserves s'obren 30 dies abans de la data de l'activitat
- Més informació a  info@mcng.cat

Alaejos i Estrada faran un repàs sobre el que significa la paraula límit quan parlem del món: els seus límits geogràfics i els límits de la seva capacitat de resistència enfront l’extractivisme i la barbàrie dels humans. Encara que hi ha molts d’altres símptomes que fan palesa o anuncien la catàstrofe ambiental global, el destí de les zones polars és l’exemple més “espectacular” d’allò que ens espera a tota la humanitat: el canvi dramàtic del clima, la desaparició de la nostra cultura i de la nostra presència al món.

Xerrada a càrrec de Marta Estrada i Raúl Alaejos

Marta Estrada és una il·lustre granollerina que ha dedicat i dedica la seva vida a la ciència. Nascuda el 1946, va créixer i es va educar a Granollers. Biòloga i oceanògrafa, reconeguda internacionalment, ha rebut reconeixements com el premi Trégouboff de l’Acadèmia de Ciències de París (1992), la medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic (1995), la Creu de Sant Jordi (2004) i la Medalla de la ciutat de Granollers (2005). Marta Estrada és membre de la Reial Acadèmia de les Ciències i Arts de Barcelona i la seva carrera investigadora l’ha desenvolupat, gairebé tota, a l’Institut de Ciències del Mar (ICM) de Barcelona que depèn del CSIC. El seu nom porta associats, entre d’altres, els valors de l’estudi, l’esforç i la perseverança.

Raúl Alaejos és bon coneixedor dels treballs cinematogràfics sobre les zones polars i ha viatjat a l’Àrtic més d’un cop amb expedicions diverses com a membre de Greenpeace. Alaejos presentarà el seu treball més personal, un documental en procés sobre els inuits i la seva vida en l’actualitat Debajo del Polo Norte (documental en procès 2022).

Activitat vinculada al Panoràmic, festival de cinema, fotorafia i més.

Cicle: Els límits del món (els pols de la Terra)