19.05.2020 Centre de Documentació

Abelles del Montseny

Centre de documentació

El dia 20 de maig és el dia mundial de les abelles. Des del Centre de documentació del Montseny ens unim a aquesta iniciativa que té per objectiu conscienciar sobre la importància de preservar les abelles i altres pol·linitzadors.

Els pol·linitzadors són molt importants en la reproducció de les plantes, també de les alimentàries, en l’agricultura sostenible i manteniment de la biodiversitat. Segurament el primer que pensem és en l’abella de la mel, però el 90% són abelles solitàries. Entre les abelles solitàries n’hi ha de constructores o talladores de fulles, fusteres i mineres, segons com construeixen els seus nius. Per això, hem fet un pòster divulgatiu amb pinzellades de l’ecologia d’algunes de les abelles que viuen al Montseny i que podeu descarregar en versió pdf.

La construcció d’hotels d’insectes per part d’institucions, centres educatius i ciutadans particulars és una de les moltes iniciatives que es porten a terme per cuidar els pol·linitzadors i entre ells, les abelles solitàries.

Documents adjunts: