09.05.2013 Notícies BiBIO - Ratpenats

Barrinadors i ratpenats a Tv3

Quiròpters

El programa el Medi Ambient de Tv3 explica el projecte de control de flagells de l'arròs mitjançant la recuperació de les poblacions de ratpenats. El reportatge mostra, de forma concisa, com la col·laboració entre el Parc Natural del Delta de l'Ebre, l'Associació de Defensa Vegetal de l'Arròs, l'Associació Galanthus i el Museu de Ciències Naturals de Granollers ha permès iniciar un nou mètode de control del barrinador de l'arròs.

Gràcies a la recuperació de les poblacions de ratpenats (més de 5.000 individus) els arrossars de l'entorn de l'illa de Buda han estat molt poc afectats pel barrinador de l'arròs. Cal tenir en compte que els ratpenats mengen tones d'insectes al llarg de la seva llarga vida (entre 20 i 40 anys). Entre les preses dels ratpenats també hi trobem els mosquits i quirònomids presents al delta quasi tot l'any.

Els ratpenats no han estat introduïts, només se'ls hi ha ofert refugi i han tornat a casa seva. El delta té molts insectes per alimentar ratpenats però degut a que els arbres van ser tallats ara no tenen prou refugi.

Els arrossaires han acceptat de bon grat aquesta nova eina per controlar els flagells i actualment s'estan distribuint caixes refugi de ratpenats per tot el delta.