09.11.2018

Concurs Escolar

Educació

El Museu de Ciències Naturals de Granollers acollirà a partir del 12 de gener una nova exposició permanent, que vol despertar en els més petits la curiositat per investigar i explorar la natura com si fos un tresor. Fer que els infants esdevinguin petits investigadors que es fan preguntes, de vegades sense resposta, a partir de l’observació de l’entorn natural.
Per a celebrar-ho, hem preparat un concurs entre els centres educatius adaptat als diferents nivells, des d’Educació Infantil fins a Educació Secundària Obligatòria.

Educació Infantil:
A partir de la silueta de la Investigadora, els nens i nenes han de pintar com imaginen que pot ser aquest personatge, de forma lliure.

1r de Primària fins a 3r de Primària:
Dibuixar la Investigadora a partir de la silueta proporcionada i explicar, en un màxim de 5 frases, què creuen que està fent o mirant amb la lupa.

4rt de Primària fins a 6è de Primària:
Explicar una història sobre la investigadora en català, castellà, anglès i/o francès. Màxim 5 frases.
Que respongui a la pregunta: Què imagines que està mirant o fent amb aquesta lupa?

ESO:
A partir dels seus coneixements i la imaginació, caldrà plantejar una història del que creuen que estudia la Investigadora, amb una hipòtesi científica que cal desenvolupar. El text haurà de tenir un màxim de 450 paraules.

BASES DEL CONCURS
- Els concursants lliuraran el seu dibuix i/o text al professor, de manera que cada classe seleccionarà els 3 millors per a participar en el concurs, amb les dades del nen participant i l’escola a través de la qual participa.

- Per a l’execució dels dibuixos es poden usar els materials que es considerin més adients, amb total llibertat artística.
Per a la realització dels textos, caldrà usar Arial 12.

- A cada dibuix i/o text participant ha de constar:
Nom i Cognoms del nen o nena participant,
Edat del nen o nena participant,
Nom de l’Escola a través de la qual participa,
Adreça electrònica (e-mail) i telèfon de l’Escola.

- El termini per a presentar els dibuixos i/o textos per al concurs acaba el 21 de desembre de 2018.

- Els  dibuixos i/o textos participants han de ser enviats o entregats en mà a:
Museu de Ciències Naturals de Granollers "La Tela"
Palaudàries, 102. Jardins Antoni Jonch Cuspinera - 08402 Granollers
També es poden enviar els dibuixos i/o textos participants al correu electrònic activitats@museugranollersciencies.org en els formats .pdf o .jpg

-Premis: De cada categoria hi haurà 3 premis.
•    1r Premi: Visita Guiada gratuïta a l’exposició, per a tota la classe del nen o nena guanyador del concurs, i un lot de productes per al nen o nena guanyador.

•    2n Premi: Visita Guiada gratuïta a l’exposició, per a tota la classe del nen o nena guanyador del concurs, i un regal per al nen o nena guanyador.

•    3r Premi: Visita Guiada gratuïta a l’exposició, per a tota la classe del nen o nena guanyador del concurs.

- El jurat constarà de treballadors de diferents àmbits del Museu de Ciències Naturals de Granollers. Les decisions del jurat seran inapel·lables.

- Lliurament de premis: Els premis seran entregats durant la festa d’inauguració de l’exposició al Gener, al Museu de Ciències Naturals de Granollers. Els dates per a les visites guiades es concertaran amb cada escola guanyadora.

- Propietat: El Museu de Ciències Naturals de Granollers es reserva el dret d’ús dels dibuixos i textos presentats, tant per a la seva exposició com difusió a xarxes socials i webs del museu.

Protecció de dades:
El Museu de Ciències Naturals de Granollers és responsable del tractament de les dades facilitades per les escoles. Aquestes dades seran utilitzades per a la comunicació dels guanyadors i altres comunicacions relacionades amb el present concurs.
Per a qualsevol dubte, podeu consultar amb el museu a través del correu activitats@museugranollersciencies.org.