14.07.2023

CURS SEMICE 2023 - RIBES DE FRESER

Petits mamífers

Els petits mamífers passen desapercebuts per la gran majoria de persones. Són rosegadors i insectívors de pocs grams de pes que surten fonamentalment de nit a buscar aliment, intentant esquivar els diversos depredadors que els vigilen.

El curs té l’objectiu de donar a conèixer les diferents espècies de petits mamífers que viuen a Catalunya i mostrar com es poden estudiar seguint la metodologia d’un projecte amb una llarga trajectòria en aquest àmbit: el SEMICE, coordinat des del Museu de Ciències Naturals de Granollers.

LLOC

Refugi Pla d'Erola (Ribes de Freser)

Dissabte 7 d'octubre

11:30 – 12:00 Trobada al refugi i presentació del curs.

12:00 –14:00 Introducció als petits mamífers i identificació de les principals espècies.

14:00 –15:30 Dinar

15:30 – 17:30 Sessió pràctica de camp. Material de mostreig. Preparació i breu simulació de col·locació dels paranys a camp.

17:30 – 18:30 Tècniques d’estudi. Programa de seguiment dels petits mamífers comuns (SEMICE).

18:30 – 19:30. Posa't a prova. Identificació de pells i cranis de diferents espècies.

20:00 – 21:30. Sopar

21:30 – Sessió pràctica de camp. Revisió nocturna de la parcel·la SEMICE del Refugi de l’Erola.

Diumenge 8 d'octubre

8:00 – 9:30 Sessió pràctica de camp. Revisió matinal de la parcel·la SEMICE del Refugi de l’Erola.

9:30 – 10:00. Esmorzar

10:00 – 11:00. Sessió pràctica a l’aula. Funcionament de la web SEMICE. Descàrrega dels resultats i consultes amb Excel.

11:00 – 12:00. Valoració del curs i dubtes.

12:00  Cloenda

PREU

100 € tot inclòs (en el cas de no requerir allotjament i/o àpats, posar-se en contacte amb el refugi: 624 47 56 64).

INSCRIPCIONS

Omplint el aquest formulari

ALLOTJAMENT

Inclou llit en llitera en habitació compartida, dinar, sopar i esmorzar. No inclou roba de llit ni tovalloles.

IMPARTEIXEN

Lídia Freixas i Marc Vilella

PER MÉS INFORMACIÓ

Si teniu dubtes sobre el curs podeu contactar amb info@semice.org