12.01.2021

Documentació i digitalització de les col·leccions geològiques del museu

Col·lecions (històries)

El geòleg Miquel Pascual Prior i el seu pare Alejandro Pascual, fa temps que treballen com a documentalistes de les col·leccions geològiques del museu.

El 2010, en Miquel, juntament amb Catalina Restrepo, van començar a documentar les col·leccions de fòssils i minerals del museu. Principalment la col·lecció paleontològica de Joan Maria Viader i Garí-Montllor (Barcelona, 1915 – Vic, 2001), formada per unes 5000 peces de col·lecció i dipositada al museu per la seva filla Olga Viader.

Actualment, en Miquel Pascual, inclòs en el Pla d'Ocupació de l'Ajuntament de Granollers, estan documentant les col·leccions procedents de diferents donacions geològiques particulars, així com dels fons adquirit o recollit pel personal del museu.

Les seves tasques principals són les d'endreçar i digitalitzar aquestes col·leccions per tal de que puguin ser consultables per qui n'estigui interessat. Fins ara, ja han documentat els fons històrics propis, on destaquem les peces procedents del fons de Frederic Travé Alfonso, del fons de l'antic Museu del Vilar de Fontmartina (Montseny), i les mostres de minerals i fòssils de la col·lecció Jordi Febré, entre altres fons menors.

Esperem poder-vos oferir tota aquesta informació en el nostre web ben aviat!

Fotografia: Atzurita - Miquel Pascual