10.04.2015 Notícies BiBIO - Banc de llavors

El DAAM crea el Banc de Llavors de varietats locals d'interès agrari de Catalunya

Banc de Llavors

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural dins el Pla de Biodiversitat Cultivada, ha creat un banc de llavors per tal de preservar i conservar les varietats locals d’interès agrari de Catalunya, contribuint així a evitar la pèrdua recursos fitogenètics de vital importància per la sostenibilitat de l'agricultura i l’alimentació actual i del futur.

En ell s'hi conserven les llavors de les varietats locals d’interès agrari de Catalunya que han estat inscrites al Catàleg de varietats locals d'interès agrari de Catalunya, així com les llavors que provenen de lliuraments espontanis per part d'agricultors, ens o entitats, que no han realitzat el procés d’inscripció de les varietats locals al citat catàleg, però que sol·liciten la seva conservació. En aquest segon cas, el Departament presentarà la varietat a la Comissió de Varietats Locals per tal de valorar la seva possible caracterització i posterior inscripció al Catàleg.

El banc està ubicat físicament a Lleida, a les instal·lacions del Laboratori de Llavors del propi Departament.

FONT: