El Museu de Ciències Naturals de Granollers proposa una descoberta científica per a tota la família, des de casa

Es tracta d'una activitat “Investiga amb l’Estela” pensada per xarxes socials que vol incentivar la curiositat dels nens i nens, amb la guia de l'Estela, la petita investigadora de la Tela.

El Museu de Ciències Naturals de Granollers inaugurava l'any passat "Tu investigues", la mostra permanent que té com a objectiu explicar la tasca del grup de recerca de biodiversitat i bioindicadors (BiBIO), difonent coneixement sobre ciència i natura, i posant-lo a l'abast de tot els públics.

Ara, l'equip de la Tela ha decidit donar vida a la nena investigadora que constitueix la imatge d'aquesta exposició i proposar una activitat que vol incentivar la curiositat científica de tota la família. Estela, la nena investigadora, és la protagonista d'una història en què  toparà amb un seguit d'enigmes que haurà de resoldre seguint pistes del medi natural i amb l'ajuda d'eminents científics.

La proposta es basa en campanyes d’investigació reals de l’equip del museu i la primera aventura té el títol “Estela i el misteri de les papallones dels cards” que es compon de 6 capítols amb un relat que té continuïtat i que segueix el mètode científic: davant un dubte inicial, es crea una hipòtesi de resolució que es va testant per provar si és certa o no. El repte científic gira a l'entorn del llarg viatge que fa la papallona dels cards.

L'activitat, ideada pels biòlegs Carles Flaquer i Lourdes Pallàs, es difon a través de Facebook (@mcngranollers) i s'acompanya de material pedagògic (fitxes, dibuixos per pintar, retallable, mapa, vídeos) per complementar la descoberta.

Descobriu la proposta aquí