24.09.2019 Notícies del Museu

El Museu de Ciències Naturals de Granollers s’adhereix a la Vaga Mundial pel Clima convocada el proper divendres 27 de setembre.

General

Des del Museu treballem dia a dia per l’estudi i la conservació de la biodiversitat al planeta, liderant programes de seguiment de fauna a Catalunya al llarg de les últimes dècades. Aquests projectes permeten estudiar les respostes de diferents grups faunístics davant la crisi del canvi climàtic i pèrdua d’hàbitats. Per exemple, estudis recents que compten amb la col·laboració del Museu observen que la velocitat del canvi climàtic és més ràpida que la capacitat d’adaptació de moltes espècies i això situa la crisi de la biodiversitat en una situació d’emergència (link).

El 2017, els investigadors del Museu van signar el manifest “Scientists’ Warning to Humanity: A Second Notice” (link), un document que fa una crida a la humanitat per a reduir la destrucció ambiental i exigeix un canvi radical en la gestió dels recursos naturals.

Creiem que el moment actual, arrel dels moviments iniciats i promoguts per Greta Thunberg, el moviment estudiantil de Fridays for Future i  les protestes de Extinction Rebellion, suposa una nova oportunitat per reivindicar els canvis necessaris per part de la societat i els governs per posar remei de manera imminent a la situació d’emergència climàtica. Volem animar a tothom a participar i difondre les accions proposades durant la setmana del 20 al 27 de setembre, amb la culminació de la Vaga General pel Clima, i la manifestació massiva el divendres 27 a Barcelona (18 h als Jardinets de Gràcia).

Des del compromís científic, pensem que la clau d’aquests canvis rau en les persones: en la capacitat d’entendre l’entorn per preservar-lo i la mobilització ciutadana per dur a terme els canvis necessaris.  És per això que els grups de recerca que conformem el Museu de Ciències Naturals de Granollers secundem la Vaga pel Clima.

Fotografia: Oriol Massana