10.06.2020 Notícies del Museu

La Diputació de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Granollers presenten l’exposició “Què mengem avui?”

A partir del 12 de juny de 2020,

El Museu de Ciències Naturals de Granollers presenta l’exposició itinerant “Què mengem avui?” comissariada per la cuinera Ada Parellada i l’antropòloga Agnès Villamor, i produïda pel Museu de Ciències Naturals de Granollers i l’Oficina de Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona.

Una mostra que convida a reflexionar sobre els hàbits alimentaris propis, entenent que no només afecten el nostre organisme, sinó també l'entorn on vivim i el planeta.

Sota la coordinació de Carles Flaquer, biòleg del Museu de Ciències Naturals de Granollers, l'exposició “Què mengem avui?” aborda els aspectes culturals de l'alimentació sense oblidar aspectes naturals i mediambientals de l’acte de menjar. Es convida a reflexionar sobre el efectes del que triem per menjar, més enllà del plat o de satisfer la gana del moment, ja que té efectes en tota la nostra vida i la vida del que ens envolta.

L’exposició vol respondre la pregunta: per què mengem el que mengem? Per als responsables de la mostra, el que mengem és una pràctica que integra natura i cultura, creant un univers simbòlic i uns valors culturals, que incorpora així la dimensió antropològica al fet alimentari.

La mostra s'estructura en nou àmbits diferenciats d'aspectes relatius a la cultura i la relació amb la natura. Aquesta concepció es representa dins una llar, on cada àmbit correspon a una estança a la qual s'atorga una significació. Amb aquesta museografia es pretén que el visitant visqui de manera propera els continguts teòrics.

L'exposició estarà al Museu de Ciències Naturals de Granollers fins al febrer del 2021 per després iniciar una itinerància per la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona.

La mostra s’acompanyarà d’activitats (tallers, xerrades, mostres de cuina, gestió de malbaratament alimentari, etc.) amb especial atenció al públic familiar.