La veterana ha fet 9 anys i ja té 20 cries. Felicitats

Immersos en el pic de més activitat dels lirons grisos, enguany hem tingut una troballa particular i que ens agradaria compartir.

Aquest any, de les diferents femelles reproductores de liró gris que tenim criant a les caixes niu, una d’elles és la VETERANA.

Aquesta lirona tant especial del Montseny la varem marcar l'any 2008 quan era un individu jove que havia nascut aquell any a les caixes d’aquest espai, tot just al inici del Projecte Liró. A partir d'aquí s'ha anat trobant la VETERANA en diferents ocasions (2012 amb 7 cries, 2014 amb 6 cries) i aquest 2017 amb 7 cries.

Així doncs, la VETERANA, aquest agost ha complert 9 ANYS!!!!! Un fet mai trobat fins ara a les nostres poblacions.

Gràcies al Projecte Liró i al seguiment d’aquesta espècie a la xarxa de parcs naturals podem aportar dades com aquesta, difícils de recopilar però que ens ajuden a conèixer millor la biologia d’aquesta espècie a Catalunya i a la Península Ibèrica.