24.07.2012 Recomanació llibres

Presentació de la monografia del CENMA: “LES PAPALLONES DIÜRNES D’ANDORRA”

Lepidòpters

El proper divendres 27 de juliol el Centre d’Estudis de la Neu i de la Muntanya d’Andorra (CENMA) us convida a la presentació del llibre “Les papallones diürnes d’Andorra” del qual el CENMA n’és l’editor. L’acte serà a les 19.00h a la sala d’Actes de la Llacuna, a Andorra la Vella.

Fa més de 8 anys que el CENMA treballa en l’estudi de les papallones, un grup d’insectes amb elevada importància ecològica, i que a més, és utilitzat en diversos programes europeus com un dels indicadors biòtics més fiables del món. Els lepidopteròlegs Jordi Dantart i Jordi Jubany, vinculats al CENMA en el projecte de seguiment de papallones: (programa BMSAnd), són els autors de la publicació. Aquest llibre també presenta una novetat important, i és que s’ha elaborat amb gran rigor i de forma molt estricta, el primer llistat de noms comuns en català de les papallones diürnes.

El CENMA, que té la responsabilitat de transmetre el coneixement fruit de la seva recerca cap a la societat, espera que aquest llibre contribueixi a incrementar el saber de la població cap a un grup d’insectes tant important. Esperem que sigui del vostre interès.

Des del CENMA volem agrair a tots els col·laboradors del programa BMSAnd que fan un seguiment de les papallones d’Andorra. Aquest programa ha permès nodrir de valuoses dades aquesta monografia. També volem remarcar la col·laboració científica del Museu de Granollers i de la Societat Catalana de Lepidopterologia.

Us hi esperem!

CENMA (Centre d'Estudis de la Neu i de la Muntanya d'Andorra)
Institut d'Estudis Andorrans
Av. Rocafort, 21-23, edifici Molí 3r pis