24.02.2013 Notícies BiBIO - Ratpenats

Reconeixement internacional a la tasca de sensibilització del Museu de Ciències Naturals de Granollers

Quiròpters

El Museu de Ciències Naturals de Granollers ha estat convidat al 16è Congrés Internacional de Recerca de Quiròpters i 43è Simposi de Recerca de Quiròpters dels Estats Units d'Amèrica, que es farà a Costa Rica de l'11 al 15 d'agost del 2013.

El Museu ha estat seleccionat degut a l'èxit de la estratègia que ha aplicat d'educació i sensibilització envers els ratpenats a Catalunya. Des de finals dels anys 80 el Museu ha concentrat els seus esforços en conèixer millor els ratpenats catalans. Per assolir aquest objectiu s'han dut a terme centenars de campanyes de camp que han generat un nombre semblant de memòries així com alguns articles científics.

La divulgació de les tasques d'investigació ha estat un dels objectius principals de l'Àrea d'Investigació de Quiròpters i s'han generat notícies de forma constant. També s'han engegat campanyes de sensibilització puntuals i cada any es coordina la "Nit dels Ratpenats". Finalment a mitjans del 2012 es va publicar un llibre per tots els públics amb el títol "Els Ratpenats de Catalunya".

Sense cap mena de dubte en els darrers 15 anys la percepció dels ratpenats a Catalunya ha canviat fins al punt de ser uns animals considerats beneficiosos. Actualment els agricultors consideren aquests animals com a un complement del control de flagells i en general la gent també intenta preservar-los per controlar els mosquits i altres insectes nocturns.

El Museu ha tingut a veure en aquest canvi de percepció en front els ratpenats i el cas de Catalunya, conjuntament amb el del Regne Unit, ha estat proposat com a exemple d'estratègia de sensibilització i educació en el congrés més important sobre ratpenats que es fa al món.