07.11.2011 Notícies BiBIO - Ratpenats

Ressò sobre el control de plagues amb quiròpters o ratpenats

Quiròpters

Una de les línies de recerca més aplicades de l’Àrea d’Investigació de Quiròpters del Museu de Granollers és la dels assaigs per conèixer l’efecte de la depredació d’insectes plaga per part dels ratpenats. Una notícia del Diari de Tarragona fa ressò dels resultats de l’assaig fet als arrossars del Delta de l’Ebre per veure si els ratpenats cacen la papallona del barrinador de l’arròs (Chilo supressalis). La notícia explica els avantatges econòmics que la col·locació de caixes-refugi per ratpenats pot implicar com a control natural de la papallona plaga.

Els agricultors estan col·locant caixes-refugi als seus arrossars i actualment ja hi ha més de 200 caixes escampades per diferents parts del Delta de l’Ebre. El període que tardaran a ocupar-se les caixes és desconegut ja que cal esperar que els ratpenats les trobin de forma natural.  En cap cas es tracta d’una reintroducció sinó d’una recuperació d’una espècie de ratpenat, la pipistel·la nana (Pipistrellus pygmaeus), que de forma natural hauria de ser  molt comú al Delta de l’Ebre, on troba molts insectes dels quals alimentar-se. La col·locació de caixes, doncs, permet oferir refugi als ratpenats que han perdut els arbres com a refugi natural, a la vegada que és un complement més al control de plagues dels cultius.